Referentie
Malkenhorst Makelaars
Het gebeurt niet dagelijks dat klanten binnenlopen voor een evaluatiegesprek en meteen een smakelijke traktatie meenemen. Des te verrassender was de actie van Evert van Malkenhorst, van Malkenhorst Makelaars in Naaldwijk.

‘We waren net drie maanden met elkaar bezig om onze administratie en accountancy naar een professioneler niveau te brengen. Dat liep zo goed dat ik bij een tussentijds overleg niet met lege handen wilde aankomen. Ik ben blij verrast. Dan mag je ook wel met een verrassing binnenkomen, niet?’
Malkenhorst Makelaars, the next level
Voor Evert van Malkenhorst en zijn drie collega’s werd het begin 2015 tijd om de administratie en de boekhouding op te schalen en te stroomlijnen. ‘Ik ben in mijn eentje begonnen, in 2009’, vertelt de jonge makelaar. ‘Jarenlang deed ik mijn boekhouding en de administratie voor een deel zelf en voor een deel samen met een boekhouder. Zo maakte ik de facturen in Word. Dat kon toen ook makkelijk, want het was allemaal nog prima te overzien, maar daar waar andere makelaars sinds 2009 alleen maar zijn ingekrompen, zit er bij ons juist groei in. Dan komt het moment dat je met je boekhouder constateert dat bij die groei ook een professionelere opzet van de boekhouding en de administratie hoort. Bijvoorbeeld: meer digitaal verwerken en minder handelingen. Onze toenmalige boekhouder kon ons dat niet bieden en we zijn in goed overleg uiteen gegaan. Sterker nog: die boekhouder adviseerde ons om eens met Westland Accountancy te gaan praten.’
Dat smaakt naar meer
De samenwerking tussen Malkenhorst Makelaars en Westland Accountancy leidde ertoe dat Evert en zijn medewerkers nu met pakketten als Twinfield en BaseCone werken. ‘Je kunt met minder handelingen de verschillende processen beter stroomlijnen, van facturering, betalingen verwerken en posten inboeken tot altijd een goed financieel overzicht. Er zitten nog een paar kleine kinderziektes in het proces, maar daar werken we nu gezamenlijk aan. Dat is ook het mooie, vind ik. We doen het echt samen, je krijgt niet zomaar een oplossing met de boodschap “red je er maar mee”. Die werkwijze spreekt mij aan, want ik weet dat persoonlijke dienstverlening het verschil maakt. Vandaar dat ik dacht: ze bijten zich de hele dag vast in cijfers en adviezen. Laat ik maar eens gebak voor ze meenemen.’